zaterdag 23 december 2017

Kerstmuis heertje met boek




Zo langzamerhand krijg ik al een aardig groepje muizen. Nu weer een heertje.
Ik heb de benen iets aangepast, zodat de muis wat stabieler staat. Ook heb ik een  stukje elektriciteitsdraad omwikkeld met schilderstape in de voeten gedaan.

Het basispatroon heb ik aangepast voor de broekpijpen. 

Broekpijpen
(2x)
6v in ring
2- db = 12
3- 12 vasten
4- 4e db = 15
5- 5e db = 18
6- Leg de benen tegen elkaar en haak een vaste op iedere vaste = 36 en in het midden tussen de benen aan beide zijden 2 lossen = 40 steken en aan beide zijkanten 1 stk
Meerderen = 42 steken. Je krijgt nu een gat in het kruis en dit heb ik later dichtgemaakt.
7- vasten =42
Ga verder met basispatroon toer 14.

Het jasje heb ik gebreid in een ander patroontje als die van het mannetje met de lantaarn.
Kies een patroon naar eigen keuze. Heb je inspiratie nodig kijk dan eens op de site van Jessica Tromp.
Ik ben nu de mouwen begonnen met 2 nld boordsteek en ik heb in naald extra gebreid voordat ik ging minderen voor het armsgat. Langs de zijkanten van de voorpanden ook 1 nld boordsteek en afkanten in boordsteek.
Langs de hals een rijtje vasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten