woensdag 8 november 2017

Paas kippen




Het is eigenlijk te vroeg of te laat om al met Pasen bezig te zijn. Ik had deze kippen al ruim voor Pasen gehaakt, maar ik had geen fiberfill meer, waardoor deze kippen bleven liggen.

Het patroon kwam ik op een Zuid Amerikaanse site tegen. Het is een eierwarmer, maar daar ben ik niet voor in. Bovendien werd mijn kip te groot om er een eitje in te stoppen.
Daarom heb ik de binnenlaag niet gehaakt. Ik heb extra een bodem gemaakt, zodat ik mijn kippen met kussenvulling kan vullen.

Het Amerikaanse patroon kun je vinden op Ravelry.

Kleuren en garen naar je eigen keus, mits geschikt voor haaknaald 2,5 cm. Wil je een eierwarmer haken dan kun je beter dunner garen en een kleinere haaknaald gebruiken.

Alternatief
Ik vind de benen niet mooi, daarom heb ik het patroon aangepast, zonder de bungelende benen. En alleen voeten gehaakt.

1: 5v in mr
2: v2, *4l, v in de 3e l, v2 in de 4e l,* herhaal nog twee maal, 2v.
Tweede in spiegelbeeld haken
Vastnaaien aan de bodem

Bodem
Toer 1: 6v in MR
Toer 2: V2 in iedere steek (12 stk)
Toer 3: v,V2 (18 stk)
Toer 4: 2 v,V2 (24 stk)
Toer 5: 3 v, V2 (30 stk)
Toer 6: 4v, 2v (36 stk)
Toer 7: 5 v, 2v (42 stk)
Toer 8: 6 v, 2v (48 stk)
Toer 9: 7v, 2v (54 stk)
Afwerking
Naai als laatste de bodem onder de kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten