maandag 27 november 2017

Sneeuwpopmuis





Op zoek naar kerstdecoraties kwam ik een kerstmuizen patroon tegen. Het patroon is in het Nederlands. Kijk op http://haakwerk3.rssing.com/chan-19042573/all_p4.html

Link werkt niet meer. Ga naar mijn basispatroon
https://cubyluna.blogspot.com/2021/10/basis-patroon-kerst-ratje-dame.html


Ik heb gekozen voor de sneeuwpopmuis. De pop is gehaakt met nld 2 ½.

Aanpassingen en aanvullingen op het basispatroon:
Lijf: toer 22 is 25 steken i.p.v 24 zoals in het basispatroon staat.
Oogjes: voor de oogjes heb ik 3 lossen gehaakt met borduurzijde en op het hoofd vastgenaaid tussen de toeren 11 en 12 en nadat ik tr14 afgerond heb.
Neus: Als neus heb ik op de tr 1 en 2 een driehoekje geborduurd met oranje borduurzijde. Ik heb dit in tr 5 gedaan. Je kunt dit ook doen als de kop helemaal af is.
Achterpoten: Omdat er een sneeuwwalletje wordt gehaakt zijn achterpoten niet nodig.
Voorpoten: ik vind pootjes van 10 toeren wat klein. Ik heb er 15 gehaakt. In de tr 14 en 15 heb ik hv in de 1e twee en laatste 2 steken gehaakt i.p.v. vasten. Bij het vastnaaien op letten dat dit de oksel is. Het armpje valt mooier vind ik.
Hoed: de hoed volgens het basispatroon is voor mijn muis te klein. Ik heb het basispatroon aangepast en gehaakt met naald 3 in plaats van 2 ½. In tr 5 heb ik niet geminderd. Tr 11- 2 steken db, 1 st enkel, hh, zodat de rand toch 40 vasten heeft.
Oren: ik heb de oren aan de onderkant dubbel geklapt en aan elkaar genaaid, daarna op de hoed genaaid.
Staart: aannaaien tussen tr 3 en 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten