zaterdag 7 maart 2015

Cygnus Square


Cygnus Square is block nr 30 van een CAL in 2014.  Het is een ontwerp van Chris Simon. 
http://www.geocities.ws/cdjsimon/cygnus.html

Een foto tutorial vind je op:
http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/block-a-week-cal-2014/block-30-cygnus-square-photo-tutorial/

Een vertaling in het Nederlands vind je op http://littlewendycrochet.blogspot.nl/2014/10/calccc-block-30.html


Iedere keer dat ik een vierkantje heb gehaakt vind ik dat dan weer de mooiste. 





Op de verschillende sites stond dat dit patroon eenvoudig is,  toch vond ik toer 6 lastig.

Ik heb Catania van Sachenmayer gebruikt in de kleuren Delft blue (0261), hazelnoot (0157) en cream (0130), camel (0179)100% katoen en haaknaald nr. 2 1/2.

Ik begin met een magische ring. Het originele patroon met een ring van lossen.

In toer 6 is het belangrijk dat je de vasten en het halve stokje in de middelste vaste die je in de lossen boog hebt gehaakt haakt. De hoeksteken in een vaste van toer 5 die je op de vaste van toer 4 hebt gehaakt.

Toer 7: ik vind het eenvoudiger om in iedere losse boog 4 stokjes te haken.

Ik wil een square van 20x20 cm en eindigen met 39 steken per kant, met een 2 LB in de hoek. Ik heb toer 12 aangepast door in plaats van vasten stokjes te haken en in de hoek geen 3 vasten, maar 1 stokje, 2 lossen, 1 vaste. Is 37 steken per kant.

Extra toer 13: met vasten in elke steek en in de hoek 1 vaste, 2 lossen, 1 vaste. Is 39 steken per kant. Mijn laatste toer is altijd blauw.
Succes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten