zaterdag 28 maart 2015

Wish upon a star



Wish upon a star is square nr 11 in de CAL. Deze square is ontworpen door Melinda Miller
Via de link hieronder kom je bij een duidelijke uitleg met foto's.

http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/block-a-week-cal-2014/block-11-wish-upon-star-photo-tutorial/

De Nederlandse vertaling vind je bij Wendy op http://littlewendycrochet.blogspot.nl/2014_03_01_archive.html

Ik begin altijd met een magische ring. Anderen met een lossen boogje. Dit patroon begint weer anders. Het is maar waar je van houdt. De tweede square , met de bruine bloem, heb ik weer met een magische ring gemaakt. Bij de blauwe heb ik het patroon gevolgd.

Ik heb Catania van Sachenmayer gebruikt in de kleuren Delft blue (0261), bruin-hazelnoot (0157)  cream (0130) en flech (0257)100% katoen en haaknaald nr.  2 1/2


Ik heb het patroon van Wendy gevolgd.
In toer 2 schrijft ze " haak in dezelfde steek nog een stokje" dit moet halfstokje zijn.

De toeren 5 en 7 kunnen wat gaan trekken. Gewoon negeren komt in de volgende toer goed.

Omdat ik een square van 20x20 wil en in de laatste toer wil eindigen met 39 steken heb ik de toeren 12 en 13 aangepast.

Toer 12: in de hoeken 7 stokjes en in het middelste stokje van de vorige toer een stokje. In totaal 37 stokjes.
Toer 13: in de hoek (1 hst, 2l, 1 hst)= 39 halve stokjes.
Veel succes.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten