woensdag 22 november 2023

Gehaakte bos bloemen

 Nu iets grotere bloemen. 



De tulpen heb ik met 1 mm en katoengaren van caricia nr 5 gehaakt. De rozen  en de lavendel met 0,6 mm en  hilo egipcio van morillas, dit is ook 100% katoen en nr 8.

De bloem van de tulp is ongeveer 3,5cm en de roos 4 cm. De lengte van de steel is afhankelijk van de hoogte van je vaas.

Beide zijn een patroon van Yun Wang. Uitleg video's te vinden op youtube. De roos die ik gehaakt heb is de big size roos.

De lavendel is een patroon van Lisa Auch Crochet. Ook te vinden op youtube. ik heb 100 vasten opgezet ipv de 60/70 van het patroon.

Ik heb voor het verven de bloemen gestijfd met een houtlijm-wateroplossing. Niet te stijf, waarbij ik bij de tulpen minder water heb toegevoegd dan bij de rozen. De tulpen bladeren hoef je niet te stijven. De rozenblaadjes heb ik met een kwastje vochhtig gemaakt met de houtlijmoplossing. 

Niet laten drogen, maar de verf aanbrengen op de natte delen, dan loopt de verf een beetje uit.

Vastplakken met transparante siliconenlijm of textiellijm of houtlijm. Vlekken direct verwijderen vooral bij de textiel- en houtlijm, anders krijgt je witte vlekken.

Rvs draad of gegalvaniseerd ijzerdraad in verchillende diktes. Voor de rozenblaadjes is zeer dun draad geschikt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten