zondag 19 november 2023

 Dit keer mini tulpjes, lavendel en mini mini krokussen.




Allen met haaknaald 0,6mm en hilo egipcio van morillas. Dit is de dunste katoeen nr 8 dat ik kon vinden. ik heb nog 2 merken katoen nr 8, maar die draden zijn dikk

er en dan krijg je medium size bloemen.




Het patroon van de tulpjes en krokussen zijn van Yun Wang. Zij heeft op you tube duidelijke video's geplaatst.

De lavendel is een patroon van Lisa Auch Crochet. Ook te vinden op youtube.

Ik haak alles in wit en dompel het dan in een slappe houtlijm wateroplossing en verf het dan direct met acryllverf. Te vinden bij dehobbyafdeling van je warenhuis. Ik gebruik gegalvaniseerd ijzer draad of rvs draad. In verschillende diktes. Voor mini bloenen heb je dun draad nodig bijv. 0,6 mm of dunner als je dat kunt vinden. 

De lijm die ik gebruik is  vloeibare transparante siliconenlijm.  Bij dit project had ik nog niet de textiellijm van de Action ontdekt, dat is echt geweldig.


Door zelf je bloemen te kleuren kun je kleurnuances aanbrengen. Met gekleurd haakkatoen heeft alles dezelfde kleur. Smaken verschillen kijk maar wat je mooi vindt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten