maandag 12 januari 2015

Rand voor zomer deken



In Spanje ben ik een zomerdeken aan het haken. In Nederland vast op zoek naar een mooie rand. Omdat de deken kantachtig is, lijkt mij een solide rand wel mooi.

Ik kwam op Pinterest de " checkerboard Texture Throw" tegen met een rand die mij geschikt lijkt.  http://blog.redheart.com/finishing-and-border-checkerboard-textures-throw-crochet-along/

Als proef met een restje garen een klein vierkantje gemaakt.



Hieronder vindt je de vertaling en mijn uitwerking hiervan.


Algemene opmerkingen. 

alle toeren worden in het rond gehaakt met de goede kant van je plaid naar je toe. Met uitzondering van toer 6.
In de hoeken: (vaste 3 lossen vaste) of (stokje 3 lossen stokje) afhankelijk of je in een toer vasten of stokjes bezig bent
De eerste vaste van de toer is twee lossen en het eerste stokje is 3 lossen, eindig de toer met een halve vaste in de laatste losse van de begin steek
Ik vind het eenvoudiger om niet in een hoek te beginnen


Toer 1: vasten rondom de hele woonplaid
Toer 2: stokjes in elke vaste ( ik heb er voor gekozen om dit in de achterste lus te doen, zodat de voorste lus vrij blijft voor toer 4)
Toer 3: afwisselend een vaste in een stokje, een losse, stokje overslaan en vaste in het volgende stokje enz....
Toer 4: onder elke losse een stokje in het stokje van de 2e toer in de voorste lus en een vaste in de vaste van de 3e toer. ( in mijn rand ben ik voorlangs de losse gegaan)
Toer 5: afwisselend een vaste en een losse ( ik heb gekozen om de vaste op het stokje te haken)
Toer 6: draai je werk om en haak vasten in elke steek van toer 5. ( waarbij ik in de hoeken geen 3 lossen heb gehaakt, maar 3 vasten en in de losse niet in de steek gehaakt, maar in het boogje)




Veel succes, het is niet moeilijk maar je moet wel alert blijven bij toer4. Laat het me svp weten als je een andere invalshoek hebt gekozen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten