maandag 15 juni 2015

Eight Pointed Flower

Eight Pointed Flower is Block 7 van de Official CCC Social Group CAL (crochet-along). Ontwerpster is Julie Yeager. 


Het patroon vind je op http://www.ravelry.com/patterns/library/eight-pointed-flower
Dit patroon is niet meer gratis te downloaden.

Uitleg in het Engels door middel van foto's

http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/block-a-week-cal-2014/block-7-eight-pointed-flower-photo-tutorial/

Ik heb geen NL vertaling kunnen vinden. Maar heb de foto's goed bekeken en na enkele malen uithalen lukt het wel. Omdat dit patroon niet gratis is, publiceer ik mijn vertaling niet.

Ik heb Catania van Sachenmayer gebruikt in de kleuren Delft blue (0261), hazelnoot (0157), cream (0130), camel (0179) en blauw-jeans (0164), 100% katoen en haaknaald nr. 2 1/2.
Zoals je op de foto's ziet heb ik drie verschillende gemaakt.


Tips

Ik begin met een magische ring. Het originele patroon met een ring van lossen. Je kunt uiteraard je eigen voorkeur volgen.

In toer 11 wordt de backpost dubbelstokje gebruikt en in toer 12 de frontpost. Ik heb dat niet gedaan, omdat ik dat niet zo mooi vond. Wel heb ik toer 11 halve stokjes in de achterste lussen gehaakt en in 12 ook halve stokjes. Ook heb ik een aantal toeren toegevoegd om uit te  komen op 39 steken per kant en 20x20 cm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten