maandag 15 juni 2015

Purifying Puritans




Purifying Puritans is block 45 van de CAL CCC  in 2014. Ontwerpster is Margaret MacInnes




Het US patroon en een foto tutorial vind je op

http://www.ravelry.com/patterns/library/purifying-puritans-12-afghan-block-tutorial


Een handige uitleg met foto's vind je op

http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/block-a-week-cal-2014/block-45-purifying-puritans-square-tips/

Een NL vertaling kun je vinden op

http://littlewendycrochet.blogspot.be/search/label/cal%40ccc

Ik heb Catania van Sachenmayer gebruikt in de kleuren Delft blue (0261), hazelnoot (0257) en cream (0130), camel (0179), blauw-jeans (0164), 100% katoen en haaknaald nr. 2 1/2.

Tips

Ik begin met een magische ring. Het originele patroon met een ring van lossen. Je kunt uiteraard je eigen voorkeur volgen.

In toer 1 van de bloemblaadjes heb halve stokjes gehaakt, de gaten werden erg groot met stokjes.

De eerste keer dat ik de bloemblaadjes haakte heb ik ieder Bloemblaadje afgehecht. Niet doen,  gewoon doorgaan met de steel en picot en dan naar het volgende blaadje.

Voordat ik de onderkant van een bloemblaadje aan elkaar haak, markeer ik de 3e vaste van onderen, dan kan ik dat gemakkelijker terug vinden bij het bevestigen aan het volgende blaadje.

Omdat ik 20x20 cm wil hebben en 39 steken per kant heb ik in de een na laatste toer een extra vaste in het midden gehaakt, daarmee kwam ik op 37 vasten.
Daarna nog een extra toer met vasten gehaakt met in de hoek 1v, 1l, 1 v = 39 vasten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten