zaterdag 1 augustus 2015

Pretty Petals

Deze hoort niet bij de CAL CCC 2014. Ik gebruik de vierkantjes voor een sprei en ik heb er 66 nodig. Daarom leek het me goed om een paar " rustig" vierkantjes te haken. Ik heb gekozen voor een ontwerp van mijn favoriete ontwerpster Melinda Miller. Ik heb er zes gehaakt.



Het vierkantje is goed te doen voor beginners. Er wordt 1 speciale steek gebruikt. Het cluster.

Het US patroon kun je vinden op
 http://www.ravelry.com/patterns/library/pretty-petals---12-square


Speciale steken:
Cluster van 4 dubbele stokjes: CLdst. twee maal omslaan om een dubbelstokje te haken, doorhalen tot aan de laatste lus, deze laat je op je haaknaald staan. Dan haak je er nog 3 in hetzelfde boogje. Ook nu laat je de laatste lus op de haaknaald staan. Omslaan en door alle lussen halen. Aan het begin van de toer haak je voor het eerste Dst 4 lossen.

Cluster van stokjes: CLst. Nu haak je drie stokjes in de lossen boog, waarbij je de laatste doorhaal niet doet. Omslaan en door alle lussen halen. Bij het begin van de toer 3 lossen

Het patroon
Toer 1: begin met een magische ring. Haak hierin 1 vaste ( v) en 3 lossen (l). Doe dit 8 maal. In totaal 8 3-lossenboog (LB).
Toer 2: *in de 3-LB een(2 l,CLst , 3 lossen, clst, 2 l) in de volgende 3-LB 3 stokjes* herhaal nog 3 maal. In totaal 4 maal drie stokjes en 4 maal een dubbele CLst en 8 2-LB
Toer 3: in elke 3-LB tussen de CLst haak je (2 l,CLst, 3 l,CLst, 2 l) . Op de stokjes haak je stokjes en in de 2-LB voor en na deze st haak je 2 st. Totaal 4 dubbele CLst, 8 2-LB,  28 stokjes.
Toeren 4 t/m 8. In iedere hoek haak je (2 l, clst, 3 l, CLst, 2 l) op ieder st een st. En in de 2-LB voor en na de st 2 st.
In totaal per kant toer 4: 11 st
                            Toer 5: 15 st
                            Toer 6: 19 st
                            Toer 7: 23 st
                         
 Toer 8: hoek: st in de CLst, 3 st in de 3-LB,st in de CLst.
             2 st in de 2-LB.st in de 23 st, 2 st in de 2-LB 

Omdat ik mijn vierkantjes 20x20 maak en eindig met 39 steken per kant heb ik een toer extra gehaakt. Zeg maar toer 7a. Hierbij had ik 27 stokjes.
Toer 8: heb ik vasten gehaakt en in de hoek (v,2l,v)

Veel plezier. Ik vond het zo ontspannend dat ik er 4 gehaakt hebt.
             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten